تعریف جدید حجت الاسلام علوی از وظایف وزارت اطلاعات

تعریف جدید حجت الاسلام علوی از وظایف وزارت اطلاعات
این گفته وزیر محترم اطلاعات که با اینگونه سخنان سعی در تخفیف این موضوع با اهمیت که به اذعان آگاهان امر، دستاویز و مطمع نفوذ سرویس های جاسوسی غرب در ارکان تصمیم سازی های کلان مدیریتی کشور بوده است در حالی مطرح می شود که فقط 70 تن  از  این مدیران به گفته آقای وزیر توسط  وزارت اطلاعات شناسایی شده که 35 نفر در این خصوص از کار برکنار شده اند که البته خیلی هم  شفاف نیست. چرا که به گفته نقوی حسینی  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی  وزیر اطلاعات جزییات آن را اعلام نکرده است.
پاسخی به اظهارات عجیب وزیر اطلاعات/
 تعریف جدید حجت الاسلام علوی از وظایف وزارت اطلاعات/مدیران دو تابعیتی را به ما معرفی کنید تا برکنارشان کنیم!/آیا با کسانی که شناسایی شدند برخورد کافی صورت گرفته است؟
این گفته وزیر محترم اطلاعات که با اینگونه سخنان سعی در تخفیف این موضوع با اهمیت که به اذعان آگاهان امر، دستاویز و مطمع نفوذ سرویس های جاسوسی غرب در ارکان تصمیم سازی های کلان مدیریتی کشور بوده است در حالی مطرح می شود که فقط 70 تن از این مدیران به گفته آقای وزیر توسط وزارت اطلاعات شناسایی شده که 35 نفر در این خصوص از کار برکنار شده اند که البته خیلی هم شفاف نیست. چرا که به گفته نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وزیر اطلاعات جزییات آن را اعلام نکرده است.

 حجت‌الاسلام سید محمود علوی، تعریف جدیدی از  وظایف وزارت اطلاعات  ارائه کرد!  وی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به وجود ده ها مدیر دو تابعیتی در کشور و هشدار کمیسیون امنیت ملی در این موضوع، چه کاری باید در رفع این مسئله کرد، اظهارداشت: شما اول بزرگواری کنید و این ده‌ها مدیر دو تابعیتی را که می‌فرمایید، به ما معرفی کنید تا با مسئولان مربوطه صحبت کنیم تا آنها را کنار بزنند!

 

این گفته وزیر محترم اطلاعات در این موضوع با اهمیت که به اذعان آگاهان امر، دستاویز و مطمع نفوذ سرویس های جاسوسی غرب در ارکان تصمیم سازی های کلان مدیریتی کشور بوده است در حالی مطرح می شود که فقط 70 تن  از  این مدیران به گفته آقای وزیر توسط  وزارت اطلاعات شناسایی شده اند که 35 نفر در این خصوص عزل  شده اند که البته این برکناری ها خیلی هم  شفاف نیست. چرا که به گفته نقوی حسینی  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی  وزیر اطلاعات جزییات آن را اعلام نکرده است.ضمن آنکه این گونه صحبت کردن و فرار رو به جلو نسبت به وظایف تعریف شده این وزارتخانه،زیبنده وزیر اطلاعات کشور نیست.ظاهرا این مشی نامناسب دولت یازدهم متاسفانه به جناب حجت الاسلام علوی نیز سرایت کرده است.

 

حال باید با در نظر گرفتن این گزاره  به حجت الاسلام علوی خاطر نشان کرد ایشان  همان تعداد موارد شناسایی شده  را برکنار کنند  تا نیاز به معرفی افراد جدیدی احساس نشود! ضمنا خوب است وزیر محترم اطلاعات به این سوالات پاسخ دهند که  وزارت اطلاعات چقدر روی  موضوع مدیران  با تابعیت مضاعف اشراف دارد؟  آیا وزارت اطلاعات پس از اینکه مسجل شد مدیری تابعیت مضاعف دارد با او برخورد می‌کند؟ یا باید دیگران معرفی کنند؟ و نقش نظارتی وزارت اطلاعات قبل از انتصاب این گونه مدیران و معرفی این افراد  جهت جلوگیری از تکیه زدن بر مناصب حساس مدیریتی  چیست؟ 

 

 وزیر اطلاعات سپس با سخنی کنایه آمیز در ادامه افزوده است: کمیسیون امنیت ملی مسئول شناسایی دوتابعیتی ها است یا وزارت اطلاعات؟ کمیسیونی که چندی پیش وی با حضور در جمع اعضای  آن با ادای توضیحاتی به آنان اطمینان خاطر داده بود وزارتخانه تحت تکفلش در رابطه با مدیران دو تابعیتی حساسیت دارد تا کار به طرح تحقیق و تفحص از مسئولان و مدیران ارشد دو تابعیتی نکشد.

 

در پاسخ به این پرسش ایشان هم باید گفت هنگامی که از دیگران انتظار می رود وجود مدیران با تابعیت مضاعف را معرفی کنند دیگر نباید جایی برای گله گذاری برای تخطئه کمیسیون امنیت ملی مجلس  جهت پر کردن این خلاءباقی بماند:اگرچه این موضوع وظیفه وزارت اطلاعات باشد.

 

 باید به وزیر محترم اطلاعات یادآور شد که خدا کند  این چنین نگاه ساده اندیشانه و با تساهل گونه در رابطه با موضوعی که طی سالهای اخیر ضربات بعضا جبران ناپذیری را بر کشور و نظام وارد آورده است که محمود خاوری مثال بارزی در این باره است، حاکم نشود. ای کاش  وزیر اطلاعات به هشدارهای پیاپی مقام معظم رهبری طی دو سال اخیردر مورد نفوذ توجه کافی داشته باشد که شاید در پاسخ به این نوع نگرش باشد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : دو شنبه 10 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: